A szenvedő ember
Patodicea-kísérlet
Viktor E. Frankl
Sárkány Péter, Alexander Batthyany
Bruncsák István, Kalocsai Varga Éva
Jel Kiadó
A szenvedés teljesítményt és növekedést jelent. A szenvedés tulajdonképpeni teljesítménye nem más, mint érési folyamat. Az érést azonban az alapozza meg, hogy az ember belső szabadságra jut – minden külső függőség ellenére. Gondoljunk olyan extrém helyzetre, mint a hadifogság vagy a koncentrációs tábor: ebben a helyzetben az ember rendkívüli módon függ azoktól a feltételektől, amelyeket rákényszerítenek. De kitűnik, hogy ezek a feltételek és körülmények csak tevékenységét és élményeit határozzák meg, őt magát azonban meghagyják szabadnak, amint arról van szó, ahogyan ő viszonyul ehhez a külső körülmények által rendkívüli mértékben meghatározott szituációhoz. Ez pedig azt jelenti, hogy az ember szabad minden feltételtől és körülménytől, és szabad sorsa belső uralására, az igaz, őszinte szenvedésre. Ez a szabadság nem ismer feltételeket, ez a szabadság „minden körülmények között” és az utolsó leheletig érvényesül.
ÉRTELMES ÉLET 11.
2012
Puhatáblás, ragasztókötés
142 x 197 mm
180
1 800 Ft
Az ember az értelemre irányuló kérdéssel szemben
Viktor E. Frankl
Molnár Mária, Schaffhauser Ferenc
Jel Kiadó
Valójában az értelem kérdését – hangsúlyozza Frankl – nem mi tesszük fel, hanem maga az élet, melyre ki-ki saját életével felel. Az élet értelmének egzisztenciális tétje: az életben adódó értelem. Ez pedig Frankl szerint mindig egy konkrét feladat, amely állásfoglalásra szólítja fel az adott helyzetben levő személyt, aki a kérdéses értelem mellett vagy ellen dönt. Jelen kötet Franklnak ebben a témában megfogalmazott műveiből tartalmaz írásokat.
ÉRTELMES ÉLET 3.
2005
Puhatáblás, ragasztókötés
142 x 200 mm
234
2 100 Ft
Az értelemkérdés sodrában
Viktor Frankl születésének centenáriumán
German Kinga , Sárkány Péter
Jel Kiadó
E kötet a 2005. április16-án, Viktor Frankl születésének századik évfordulója alkalmából megrendezett, magyar és német nyelvű tudományos ülés előadásainak túlnyomó részét tartalmazza. A jelenlegi kiadványban közlésre kerülő előadások és az utólag beemelt tanulmányok, tematikusan követik egymást. Az első szöveg Viktor Frankl és Lukács László 1986-ban folytatott beszélgetését tartalmazza. Az ezt követő öt előadás Frankl munkásságának elméleti (filozófiai – antropológiai) alapjait érinti, majd a rá következő másik öt tanulmány a logoterápia és egzisztenciaanalízis lélektani és empirikus összefüggéseire koncentrál. Az utolsó írás néhány olyan fontos gondolatmenetet ismertet, melyek a logoterápia gyakorlatának szempontjából jelentősek.
2005
Puhatáblás, ragasztókötés
142 x 197 mm
194
Az értelmes élet iskolája
Molnár Mária
Jel Kiadó
A könyv a logoterápia pedagógiában való alkalmazhatóságát járja körül. Viktor E. Frankl antropológiájára támaszkodva arra a kérdésre keresi a választ, hogy mit lehet elérni a nevelési folyamatban erkölcsi szempontból; mit érhet el egy bizonyos nevelői magatartás. Frankl pszichiáterként a megbetegedett ember orientálására dolgozta ki a harmonikus emberi személyiség jellemzőit, azaz antropológiai gondolatait. Molnár Mária az ember kiteljesedett személyiséggé válásának mindennapi természetes útjához keresi az orientáló pontokat a Frankl által megalkotott antropológiában, majd bemutatja a magyarországi előzményeket, végül kifejti pedagógiai koncepcióját.
ÉRTELMES ÉLET 1.
2004
Puhatáblás, ragasztókötés
142 x 197 mm
192
Véglegesen elfogyott, nem rendelhető
Bátorság az élethez
Hogyan bátorítsuk gyermekeinket önbecsülésük erősítésére?
Boglarka Hadinger
Kalocsai Varga Éva
Jel Kiadó
A szerző e könyvében részletesen bemutatja, miként segíthetjük hozzá gyermekeinket a logoterápia által fontosnak tartott alkotói, beállítódási és élményértékek megvalósításához, hogyan tehetjük őket képessé az öntranszcendenciára, azaz miként tudnak majd túllépni önnön korlátaikon egy magasabb rendű érték megvalósítása érdekében, vagy egy másik emberért. A megnyerő embereket cselekedeteik, sajátos tartásuk formálja rokonszenvessé; s mindaz, ahogyan nehéz életkörülmények között is méltósággal helyt tudnak állni – helytállásuk révén személyiségük gazdagabbá válik. “S mindebbe beavathatjuk gyermekeinket. Miért is ne tennénk?” – teszi fel a kérdést az Olvasó számára Boglarka Hadinger.
SZÜLŐK ÉS NEVELŐK KÖNYVESPOLCA 12.
2006
Puhatáblás, ragasztókötés
142 x 197 mm
112
1 200 Ft
Beteljesülés – értelemkérdés időskorban
Lukas, Elisabeth
Batthyány Alexander, Sárkány Péter
Kalocsai Varga Éva
Jel Kiadó
Ki vagyok én? Mi célból vagyok a világban? Mi az életem célja? A kamaszkori öntudatra ébredéstől az élet alkonyáig gyakran feltett kérdéseink ezek. Különösen akkor törnek elő belőlünk, ha életutunk során nehézségekbe ütközünk, új helyzetekbe kerülünk, akkor, ha az általunk kitűzött – gyakran mások által sugallt – célok elérhetetlennek tűnnek. A könyv időskorban jelentkező nehézségek elviseléséhez és az élet értelmének feltárásához nyújt segítséget.
ÉRTELMES ÉLET 9.
2008
Puhatáblás, ragasztókötés
142 x 197 mm
96
1 400 Ft